Linkbuilding, czyli pozyskiwanie wartościowych linków do pozycjonowanej strony, to jeden z ważniejszych elementów skutecznej strategii SEO. Linki przychodzące stanowią istotny element algorytmu Google. Jest to również jeden z pierwszych czynników rankingowych algorytmu, który uczynił z wyszukiwarki Google najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie właśnie dzięki swojej trafności.

Nie można jednak zapominać, że linki to jedynie jeden z wielu składników układanki, jaką jest strategia SEO. Ich działanie zależy w dużej mierze od stopnia optymalizacji linkowanej witryny.

Prowadząc linkbuilding musisz mieć świadomość, że Google nie podchodzi entuzjastycznie do tego typu działań. Dlatego pozyskując linki należy robić to w sposób ostrożny, nie tylko dywersyfikując profil linków, ale również uzupełniając go innymi działania w ramach samej strony.

Poniżej znajdziesz kilka zaleceń, które pomogą Ci uzyskać maksymalne efekty linkowania.

1. Wytypuj właściwe strony docelowe

Określ, na które strony w ramach witryny powinni trafiać użytkownicy z wyników wyszukiwania. Strony docelowe powinny zawierać informacje adekwatne do fraz, które przyprowadziły użytkowników na stronę.

2. Zoptymalizuj swoje strony docelowe

Dopilnuj, aby treść strony zawierała istotne słowa kluczowe, na które będziesz linkować strony. Najlepsze miejsca pod kątem umieszczenia słów kluczowych to kolejno: tytuł strony, nagłówek h1 oraz w miarę możliwości nagłówki niższych stopni (h2, h3) o ile treść na stronie pozwala na taki naturalny podział. Jeśli nie pozwala, rozważ rozbudowę treści. Jednak nic na siłę! Długość artykułu nie jest czynnikiem rankingowym, dlatego skoncentruj się nad jego wartością i korzyściami dla użytkownika z przeczytania tej treści. Czy jest interesująca? Czy jest zrozumiała? Czy odpowiada na potencjalne pytania?

3. Zadbaj o dobre linkowanie wewnętrzne w witrynie

Strony docelowe linkuj również z treści wewnątrz witryny. Linki wewnętrzne także przenoszą tzw. SEO juicy w ramach witryny, a ponadto ich stosowanie nie wiąże się z ryzykiem nienaturalnego linkowania. Zatem im więcej mocy chcesz przekazać stronom docelowym, tym więcej przekierowań z treści artykułów do stron docelowych powinieneś zapewnić.

A co o prowadzeniu działań SEO mówi samo Google?

Ten 11-minutowy filmik przybliży Ci zagadnienia, które powinieneś wziąć pod uwagę optymalizując swoją stronę. Szczególną uwagę skieruj na krytyczny stosunek Google do kupowania linków. Linki to bardzo skuteczny element strategii SEO, jednak Google nie jest przychylne praktykom, które w prosty sposób wpływają na kolejność wyników wyszukiwania. Dlatego zachęcamy do zwrócenia uwagi w równej mierze na inne działania – optymalizacja techniczna witryny, wysokiej jakości treści tworzone pod kątem użytkowników, przyjazność witryny dla użytkowników pod kątem UX.

W PBN Market pomożemy Ci poprowadzić działania SEO w taki sposób, aby zmaksymalizować korzyści, zminimalizować ryzyko i wykorzystać w pełni potencjał Twojej witryny, tak jak zaleca to Google.